BROJ I DOB DJECE, BROJ ODGAJATELJA:
- dvanaestoro djece u dobi od 1-7 godina.
- 4-5 odgajatelja kroz dan, u svakom trenutku po min. dvoje u smjeni
- sredinom dana (ručak, spavanje) – 3-4 odgajatelja djelatno prisutna
- smatrali smo bitnim omogućiti djeci jasličke dobi pohađanje ovakvog tipa vrtića radi:
- malene skupine,
- topline domaćinskog okruženja nalik velikoj obitelji
- velike količine neposrednog odnosa s odgajateljem
- puno boravka u prirodi što doprinosi optimalnom psiho-fizičkom razvoju i smanjuje izloženost mikrobnim bolestima
PROFIL ODGAJATELJA:
- važno nam je da su naši odgajatelji:
- kvalitetno obrazovani zreli ljudi,
- imaju životno i profesionalno iskustvo šire od same odgajateljske struke, jer tako poznaju i razumiju život u njegovoj punini i slojevima, što sve utječe na kvalitetu uzora kojeg djeca upijaju oponašanjem unutarnjeg stava i stanja odgajatelja
- imaju želju svoje kapacitete i kompetencije uložiti u život i rad s djecom
- imaju želju i energiju školovati se cjeloživotno u području waldorfske i šumske pedagogije, kao i pedagogije susreta i dijaloga
- spremni su radeći s ostalim kolegama u kolektivu razvijati kulturu uvažavanja, dijaloga, zajedništva, međusobno i u odnosu na roditelje djece, kako bi djeca mogla ovakvu kulturu upijati iz uzora odgajatelja koji ih okružuju svakodnevno
- NAPOMENA: živimo u vremenu kad opada interes za bavljenje odgajateljskom strukom, jer u društvu nije cijenjena, a izuzetno je zahtjevna. Istovremeno je ta struka za društvo najpotrebnija, jer na pravcu odgoja i obrazovanja ostavlja najveći otisak na osobnost svakog djeteta i gradi temelj kapaciteta i kompetencija za buduća razvojna razdoblja, sve do kvalitete odraslog pojedinca. Zadovoljni smo što možemo istaknuti da naš vrtić ima uspješnu regrutaciju suradnika i sve veći krug osoba koje se žele kvalificirati i dugoročno obrazovati za naš način rada. Privlači ih upravo način koji je takav, autentično holistički, organski, ekološki, u svakom smislu održiv, i drugačiji od trenutno uvriježenih pristupa.
FILOZOFIJA I PEDAGOGIJA RADA:
- toplina i sadržajnost domaćinskog okruženja
- bogatstvo seoskog vrta i divlje prirode
- kulturno-umjetničko-obrazovne aktivnosti utemeljene na kulturi waldorfske pedagogije
- waldorfska pedagogija primijenjena argumentirano i suvremeno, na način koji podupire kvalitetu i zahtjeve današnjeg načina života, srednjoeuropske kulture i temeljne potrebe svakog djeteta rane i predškolske dobi
- filozofija i pedagogija susreta, dijaloga i odnosa po Martinu Buberu, velikom njemačko-hebrejskom filozofu koji se zalagao za susret i dijalog među pojedincima, kulturama i religijama
- podupiruće okruženje i odnosi za razvoj optimuma potencijala svakog djeteta te zajedništva, uz očuvanje dragocjenosti djetinjstva, bez požurivanja razvoja u sljedeće faze, a imajući u vidu zahtjeve sljedećih dobnih etapa te suvremenih civilizacijskih uvjeta, stremljenja i izazova
SVAKODNEVNI ŽIVOT VRTIĆA
- u prirodi s djecom boravimo 4- 5 sati u svim vremenskim uvjetima i godišnjim dobima
- pripravljamo pred djecom i zajedno s njima četiri obroka dnevno od namirnica iz ekološkog, biodinamičkog te domaćeg prirodnog uzgoja, dobavljenih od domaćih OPG-ova
- uz djecu i s njima održavamo cvjetnjake, voćnjak i povrtnjak, kompostiramo otpatke i recikliramo ih kao humus za vrt, beremo i konzumiramo plodove kako zriju kroz godišnja doba
- dnevno djecu okružujemo kulturno-umjetničko-obrazovnim aktivnostima primjerenim dobi, kojima stvaramo čvrst i slojevit temelj njihovog daljnjeg obrazovanja i osobne kulture
- obilježavamo tradicionalne svetkovine kroz godišnja doba zajedno s djecom i roditeljima, čime živimo duh tradicije, osnažujemo vezu između obitelji i vrtića, doprinosimo osjećaju zajedništva i solidarnosti među ljudima u zajednici
POSTIGNUTI ISHODI
-
Nakon pet godina razvijen je bogat socijalni organizam vrtića i nadahnjujuće okruženje za djecu, roditelje, kolege i lokalnu zajednicu.
Vrtić je postao „brand“, i među roditeljima, i među kolegama odgajateljima, čak i iz svijeta standardne pedagogije i javnog sustava, koji su prepoznali autentičnost i specifičnost te blagotvornost pristupa i načina.
Vrtić dobiva vrlo pozitivne ocjene i podršku domaćih i inozemnih mentora za waldorfsku pedagogiju.
O uspostavljenom i razvijenom „know-how-u“, odnosno metodologiji rada, izlagano je više puta u javnosti.
U vezi s vrtićem i njegovim načinom rada upriličeno je kroz godine niz aktivnosti u lokalnoj zajednici, radi pružanja dobrobiti širem krugu ljudi nego što su sami korisnici vrtića.
SAVRŠENSTVO NE POSTOJI
-
Uz sve što navodimo o našem vrtiću, načinu rada i nama kao odgajateljima, svjesni smo da ne postoji savršenost niti na strani nas odgajatelja, niti na strani roditelja, niti na strani djece. Ovu okolnost opetovano naglašavamo, jer je bitna za naša očekivanja od nas samih, naša očekivanja od roditelja, i roditeljska očekivanja od nas kao odgajatelja, te očekivanja svih nas od djece. Bitni su namjera, trud, odnos i komunikacija.