ODNOS PREMA FOTOGRAFIRANJU I SNIMANJU

Politika vrtića je da djecu tijekom boravka u vrtiću izbjegavamo snimati i fotografirati. Činimo to samo onoliko koliko je potrebno kako bismo stvorili video materijal za stručna predavanja u javnosti. Želja nam je zaštiti privatnost djece, ali i razviti naviku življenja bez fotografiranja i snimanja, odnosno bez prekidanja pune prisutne pažnje djeteta u trenutku bivanja, a isto tako i bez prekidanja pune prisutne pažnje odgajatelja, iz koje dijete uči oponašanjem stava odgajatelja.

Igra unutra

U unutarnjem prostoru djeca provode vrijeme u slobodnoj igri u vremenu od 7-8 h ujutro. To je vrijeme od njihovog dolaska u vrtić, do zajedničkog pospremanja igračaka prije jutarnjeg pozdrava u krugu. Igračke su ručno rađene, izrađene su od prirodnih materijala, drva, vune, svile, pamuka. Mnoge igračke su zapravo komadi pojedinih materijala, npr. tkanina, dasaka, prirodnina, zato da svojom nedorađenošću ostave prostora dječjoj mašti.

Pekara ponedjeljkom

Ponedjeljkom nakon doručka mijesimo peciva koja užinamo poslijepodne. Odgajateljice pred djecom odmjere sastojke za peciva, brojeći žlice brašna, odlijevajući čašama količine ulja i mlijeka, istresajući prašak za pecivo i suhi kvasac, dodajući prstohvat soli… Kroz iskustvo djeca uče u funkciji života osnovne matematičke pojmove. Proces pretvorbe sastojaka mjesidbom u masu i teksturu tijesta veličanstven je doživljaj, svaki ponedjeljak ispočetka.

Rođendanski darovi djeci

Svetkovina rođendana važan je događaj, najsvečaniji događaj za svako dijete. Slavljenik je kralj na prijestolju, dobije zlatnu kraljevsku krunu i kraljevski plašt, bira pomoćnike, koji dobiju pomoćničke krune i pomoćničke plašteve. Odgajateljica za svečanim rođendanskim stolom priča priču o rođenju djeteta u njegovoj obitelji, o vodstvu anđela čuvara, o doživljajima i postignućima u prvim godinama života… Uz vrtićke prijatelje i odgajateljice, prisutan je i jedan od roditelja. Za svakog slavljenika odgajateljice izrade dar, ovisno o tome koliko godina slavi.

Lutkarske predstave

Srijedom nakon gestovnog kola odgajateljica prikazuje djeci stolnu lutkarsku predstavu. Odgajateljica izradi scenu, lutke i režira predstavu temeljenu na odabranom tekstu. Koristimo prirodne materijale, jednostavni likovno-scenski izraz, kako bismo djeci ostavili dovoljno prostora za maštu i nježno se obratili njihovim osjetilima. Time djeca tjedno dožive scensku umjetnost, primjerenu dobi po svim osnovama, u miru poznatog okruženja.

Igra vani

Glavnina slobodne igre smještena je vani. Razdoblje slobodne igre prijepodne traje otprilike 1,5-2h, a poslijepodne otprilike 2-3h. U prijepodnevnom dijelu slobodnu igru najčešće provodimo u divljoj prirodi ili manje uređenom dijelu vrta koji obiluje uzbrdicama, nizbrdicama, oblicima terena i raslinja, puteljcima, barom, šumarkom, žbunjem, stablima, panjevima, granama, i sličnim tvorevinama.  Popodne, u uređenijem dijelu vrta imamo lonce, tačke, daske, stolice, košare, kopamo, gradimo, ljuljamo se, istražujemo…

Hrana i kuhanje

Važno nam je da djeca jedu svježe pripravljenu hranu od namirnica iz ekološkog, biodinamičkog, ili prirodnog domaćeg uzgoja. Zahvalni smo poljoprivrednim gospodarstvima od kojih redovno nabavljamo svježe plodove njihovog marljivog rada i prirode. Odgajateljice pripravljaju uz djecu i s djecom četiri obroka u danu. Djeca vole pomagati sjeckanjem ili guljenjem. Kroz običaje i navike učimo poštivati trud onih koji su hranu uzgojili i pripravili objede, te biti zahvalni prirodi i ljudima.